Έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό, εννοείται ότι δεν ήταν ο πρωταρχικός της στόχος, αλλά σίγουρα τη βόλεψε η πληθώρα ελευθέρων καναλιών για να προσελκύσει συνδρομητές!
Δεν θα διαφωνήσω.
Πιστεύω ότι ο βασικός της στόχος ήταν το γεγονός ότι ο Hotbird είχε ήδη τότε εύκολη λήψη στο μεγαλύτερο του φάσμα συχνοτήτων και ήταν και ο πιο γνωστός δορυφόρος!
Αν δεν απατώμαι, τότε δεν υπήρχε Hellas Sat 2, ούτε καν ο Hellas Sat (πρώην Κοπέρνικος). Οι Astra δεν ήταν τότε και πολύ greek friendly. Μήπως τότε ήταν μονόδρομος η Eutelsat; Ίσως και να ήταν. Αυτό θα μας το πει μτά βεβαιότητας κάποιος ο οποίος έχει πολλά χρόνια στην πιάτσα.
Αυτό σήμαινε ότι και οι εγκαταστάσεις των συστημάτων της Nova θα απαιτούσαν λιγότερο κόπο και θα είχαν μικρότερο κόστος εξοπλισμού!
Ο κόπος είναι ίδιος σε κάθε περίπτωση. Βάζεις ένα container για τα μηχανήματα (μπορείς να χτίσεις και σπιτάκι αλλά θα χρειαστείς άδεια από την πολεοδομία) στέλνεις καλώδιο με το σήμα και βγάζεις κυματοδηγό με τη συχνότητα ανοδικής ζεύξης. Παραδίπλα το πιάτο (το οποίο απαιτεί και σύστημα ελέγχου σκόπευσης).
Ένας σταθμός ανοδικής ζεύξης θα έχει πρόβλημα στην αλλαγή δορυφόρου μόνο αν η συχνότητα αλλάξει από 13-14 GHz σε 17-18GHz (αλλαγή κυματοδηγών). Ενδεχομένως να έχει πρόβλημα και στους πομπούς.
Σαν παροχέας φυσικά η Eutelsat δεν παίζεται σε καταστάσεις βλάβης!
Το ίδιο ισχύει και για την SES-Astra. Όσον αφορά αυτό το οποίο έγραψα (για εφεδρικούς transponders μέσω των Hotbird 7A, 8) η SES-Astra το είχε λύσει το πρόβλημα από πιο παλιά.