μια μικρή διόρθωση - δεν ειναι "αγγλικό πρότυπο" αλλά ειναι το Pan-scan των AFD της ψηφιακής. Δηλαδή οι ψηφιακοι επιγειοι και δορυφορικοι δεκτες, κάνουν περικοπή των άκρων της εικόνας αν λάβουν σωστή εικόνα και σωστους AFD. Βεβαια, απαιτεί και σωστό καδράρισμα, και για τον λόγο αυτό στις αρχές της δεκαετίας του 2000 οποτε ειχε και μεγάλη σημασία, οι κάμερες που καδραραν το οτιδήποτε λαμβαναν σε 16/9 δουλευαν στο viewfinder με 2 κάθετες γραμμές, για να μπορεί ο εικονολήπτης να καδράρει ωστε να επιβιώνει ολη η πληροφορία σε κάδρο περικομμένου 4/3. Μάλιστα, στην Formula 1 θα το βλέπετε ακόμα, οτι όλη η δράση ειναι εντός του 4/3 κάδρου. Τις γραμμές βέβαια τις βλέπει ο εικονολήπτης, δεν τις βλέπουμε εμείς.
Το ίδιο συμβαίνει πλέον σε όλες τις ταινίες σε φόρμα 2.35/1, οπου ο εικονολήπτης και ο σκηνοθέτης βλέπουν γραμμές στο 16/9 προκειμένου να περισώσουν εντός του κάδρου 16/9 όλη την δράση. για χρήση απο DVD και τηλεόραση 16/9.
Ετσι γλυτώνουν την διεργασία (μοντάζ) pan-scan οπου το 16/9 πλαίσιο "κυλάει" πάνω στο 2.35/1 ανα πλάνο προκειμένου να λάβει όλη την δράση.
Βεβαια στην περίπτωση ισχυρότατης καταβάθμισης ενος φίλμ 2.35/1 σε 4/3 οπου η μισή σχεδόν εικόνα χάνεται, το χειροκίνητο pan-scan ειναι μονόδρομος. Καποιοι σκηνοθέτες γκρινιάζουν (πιθανόν δίκαια) οτι αυτό σκοτώνει το έργο τους. Οι παραπομπές δεν είναι διαθέσιμες στους επισκέπτες.
Εγγραφείτε ή
Συνδεθείτε![](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Image_cropping_133x1.jpg)