Ο FM ήχος σαφώς και είναι πιο κομπρεσαρισμένος απ'τον ήχο των ραδιοφώνων μέσω του DVB-T που δεν έχει λόγο να συμπιεστεί, αλλά απλά περνάνει από ενα τυπικό AGC/limiting.
Υποτίθεται οτι ο ασυμπίεστος ήχος είναι και πιο αγνός και φυσικός.. για τον ίδιο λόγο όμως, ισως σε πολλούς να ακούγεται ξενέρωτος και όχι και τόσο 'ελκυστικός'..
Nick, οι μισθωμένες γραμμές του ΟΤΕ ποικίλουν - ο,τι πληρώνεις παίρνεις, και για να είναι άψογο το κύκλωμα πρέπει ολοι οι κόμβοι που περνάει ο ήχος να κρατάνε την καλή ποιοότητα. ΕΝΑΣ κόμβος να υστερεί, θα αδικήσει το όλο κύκλωμα.. Στη διαδρομή, αλλού μεταδίδεται ο ήχος μέσω αναλογικών μισθωμένων γραμμών (Μ-1040 π.χ.) αλλά τις πιο πολλές φορές περνάει από ψηφιακές μισθωμένες γραμμές, όπως Ν Χ 64Κbps μέσω του δικτύου Ηellascom του ΟΤΕ
Προσωπικά, θεωρώ ότι ο κομπρέσσορας μπορεί να "απογειώσει" τον ήχο αν είναι υψηλής ποιότητας και σωστά ρυθμισμένος, με υψηλής πιστότητας πηγές. Στα FM, βέβαια, είναι απαραίτητος για τεχνικούς λόγους, οφείλει να υπάρχει και να είναι και καλορυθμισμένος από τεχνικό ήχου (όχι μόνο κεραιών). Συγκεκριμένα στην ΕΡΑ, ο ήχος που βγάζουν από το στούντιο (πέρα από όλα τα χάλια που έχει από τις πηγές, το bit rate κλπ κλπ) είναι τελείως ξεψυχισμένος, οπότε συχνά ο κομπρέσσορας που υπάρχει σε κάποια κέντρα βελτιώνει τον ήχο. Η ΕΡΑ βέβαια κάνει και την άλλη χαζομάρα, να βάζει τους τελικούς κομπρέσσορες στα βουνά, αποτέλεσμα των διαφορετικών πηγών τροφοδοσίας ήχου των κέντρων εκπομπής. Αν έβγαιναν από δορυφόρο με 256kbps και πάνω, ο ήχος θα έφτανε στον πομπό πρακτικά απαραμόρφωτος, οπότε και θα μπορούσε να "κουμπώνει" κατευθείαν σε αυτόν. Έτσι, θα έφτανε να βάλουν από έναν καλό, τελικό κομπρέσσορα σε κάθε στούντιο και να τον ρυθμίζουν από κοντά και όχι να έχουν πόσους πάνω στα βουνά, με αμφιβόλου ποιότητας ρυθμίσεις. Όπως, πάντως, υπάρχουν και κομπρέσσορες για τα FM, για την τήρηση του +-75kHz κυρίως και δευτερευόντως για τη δυναμικότητα του ήχου (αν και οι περισσότεροι εν Ελλάδι νοιάζονται σχεδόν αποκλειστικά για το δεύτερο, ιδίως παλιότερα ο μόνος σκοπός ήταν ο δυνατός σε ένταση ήχος, ούτε καν ο δυναμικός), έτσι υπάρχουν και για το ψηφιακό ραδιόφωνο, όχι για τεχνικούς λόγους -αφού δεν υπάρχουν όρια αντίστοιχα των FM-, αλλά για να δωθεί δυναμικότητα στον ήχο (ίσως για ηχητική αντιστάθμιση απωλειών στο bit rate, αλλά νομίζω πως βοηθά και στην καλύτερη διαχείριση του ήχου από τον κωδικοποιητή).
Σε ό,τι αφορά τις γραμμές του ΟΤΕ, λογικά πρέπει να είναι εξολοκλήρου ψηφιακός ο ήχος και σε κάθε τερματικό να φτάνει ο ίδιος ήχος. Δε νομίζω να κωδικοποιούν διαφορετικά τον ήχο για τα διαφορετικά κέντρα εκπομπής. Για το bit rate εκεί δεν έχω ιδέα, αλλά πιστεύω πως κάθε πρόγραμμα μπορεί να έχει γύρω στα 200-250kbps (αν η γραμμή χωρά κάπου 2Mbps). Αλλιώς τι σόι γραμμή θα ήταν αυτή που θα επέτρεπε bit rate αντίστοιχο ιντερνετικού στριμ.