Υψηλές προσδοκίες ενέπνευσαν οι δηλώσεις της Sony και της Panasonic την περασμένη εβδομάδα, οι οποίες ανακοίνωσαν ότι τον επόμενο χρόνο θα βρουν το δρόμο τους για τα σαλόνια οι πρώτες 3D τηλεοράσεις.
Οι τρισδιάστατες τηλεοράσεις, όμως, είναι το απλό κομμάτι στη υπόθεση «3D», προειδοποιεί το επιστημονικό περιοδικό NewScientist. Το δύσκολο είναι η αναδιοργάνωση ολόκληρου του κλάδου για την παραγωγή ενός εντελώς διαφορετικού προϊόντος. Για παράδειγμα, πόσες από τις εδραιωμένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη δισδιάστατη τηλεόραση θα επιβιώσουν μετά την προσθήκη τρίτης διάστασης και το πώς θα αντιδράσει το κοινό παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα.
Η Sony και η Panasonic, πάντως, δήλωσαν ότι θα παρέχουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία με τη βοήθεια μιας τηλεόρασης και ενός ζευγαριού «ενεργών γυαλιών». Τα πρώτα τρισδιάστατα τηλεοπτικά κανάλια, όπως το ιαπωνικό BS11 και το τρισδιάστατο κανάλι της βρετανικής British Sky Broadcasting που θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο, χρησιμοποιούν την τεχνολογία τρισδιάστατης πόλωσης, η οποία εφαρμόζεται στους κινηματογράφους.
Το βασικό κριτήριο της επιλογής αυτής ήταν το κόστος μετάδοσης τρισδιάστατης εικόνας, εξηγεί ο Τομ Μορόντ από την Screen Digest.
Η παροχή υπηρεσιών full-HD σε τρεις διαστάσεις προϋποθέτει διπλασιασμό του εύρους ζώνης συχνοτήτων, ενώ η τεχνολογία της πόλωσης είναι χαμηλότερης ανάλυσης και πολύ φτηνότερη.
Τα προβλήματα της τρισδιάστατης τεχνολογίας, ωστόσο, δεν σταματούν εδώ. «Η τέχνη της κινηματογράφησης σε τρεις διαστάσεις βρίσκεται στα πρώτα της βήματα», επισημαίνει ο Μάικ Φίσερ της Futuresource Consulting. «Τα μυστικά της κινηματογράφησης με τα καινούργια συστήματα πρέπει να μελετηθούν και να αναπτυχθούν», συμπληρώνει.
Επιπλέον, ο εγκέφαλος χρειάζεται περισσότερο χρόνο για την επεξεργασία των τρισδιάστατων σκηνών, σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Γιουαρτ από τη βρετανική εταιρεία παραγωγής Arena TV. «Συνήθως, σε έναν αθλητικό αγώνα γίνεται εναλλαγή πλάνων κάθε 2-3 δευτερόλεπτα, ενώ στην τρισδιάστατη τηλεόραση θα χρειαστούν 5-10 δευτερόλεπτα για κάθε πλάνο.
Την ώρα που καταναλωτές και ΜΜΕ έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στο καρτελάκι με την τιμή του εξοπλισμού της τρισδιάστατης τηλεόρασης, η πραγματική μάχη δίνεται πίσω από τις κάμερες εκεί όπου οι εταιρείες παραγωγής τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις.
Από: Ναυτεμπορική