Πόλεμος προσφορών για τις μεταδόσειςΗ παροιμία λέει πως όταν τσακώνονται οι ελέφαντες την πληρώνουν τα μυρμήγκια.
Μόνο που αυτό δεν φαίνεται να ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση ... Τουλάχιστον δεν θα ισχύσει τη νέα τηλεοπτική σεζόν για τους τυχερούς Ευρωπαίους τηλεθεατές που και τα καλύτερα πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Γηραιάς Ηπείρου θα απολαμβάνουν και σε τιμές εξόχως ανταγωνιστικές και πάντως σχεδόν τις μισές σε σχέση με τα όσα πλήρωναν μέχρι σήμερα !
Για όλα ευθύνεται ένας ... πόλεμος. Ένας εμπορικός πόλεμος μεταξύ δύο κολοσσών των ηλεκτρονικών μίντια, της Mediaset SpA, του συνδρομητικού γίγαντα ιδιοκτησίας του Ιταλού πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι και της Sky Italia Srl, του έτερου συνδρομητικού κολοσσού της γείτονος χώρας, συμφερόντων του Αυστραλού Κροίσου των Μέσων Ενημέρωσης Ρούπερτ Μέρντοχ.
Οι δύο όμιλοι βάλθηκαν να κονταροχτυπηθούν για τον πλήρη έλεγχο της ιταλικής αγοράς της συνδρομητικής τηλεόρασης, με αιχμή φυσικά την μετάδοση του ιταλικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου και με ... γαρνιτούρα ένα πλήρες πακέτο ταινιών.
Προσφορές σοκ!
Την περυσινή σεζόν το μηνιαίο κόστος συνδρομής για όποιον Ευρωπαίο – καθώς τα συγκεκριμένα συνδρομητικά κανάλια δεν περιορίζονται στην ιταλική αγορά, αλλά «πουλάνε» πακέτα σε όλη την κεντρική Ευρώπη – ήθελε να απολαμβάνει τα ματς της ιταλικής Serie A έφτανε τα 32 ευρώ. Φέτος η Sky Italia Srl δημοσιοποίησε προσφορά προς τους συνδρομητές της ύψους 29 ευρώ. Για λίγες ημέρες η Mediaset σιώπησε. Όμως ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Και ανταπάντησε με μια πρόταση – σοκ: 14 ευρώ το μήνα για όλη τη σεζόν και δώρο πακέτο κινηματογραφικών ταινιών !
«Στην Ιταλία το ποδόσφαιρο είναι τόσο σημαντικό ώστε είναι λογικό η ‘μάχη’ των καναλιών να δίνεται ακριβώς γι΄αυτό», δηλώνουν οι αναλυτές της τηλεοπτικής αγοράς που παράλληλα προβλέπουν πως το μέλλον της τηλεόρασης στην Ιταλία δεν έχει να κάνει με τα κανάλια ελεύθερης θέασης αλλά με την λεγόμενη pay-TV.
Όσον αφορά το πόσο σημαντικό είναι το ποδόσφαιρο και για τους Ιταλούς πολίτες αλλά και για τους επιχειρηματίες των μίντια φαίνεται από το γεγονός πως περισσότεροι από 21 εκατομμύρια Ιταλοί παρακολούθησαν το εναρκτήριο ματς της εθνικής τους ομάδας ποδοσφαίρου στο Μουντιάλ της Νοτίου Αφρικής απέναντι στην Παραγουάη. Και φυσικά εξηγεί για ποιο λόγο Mediaset και Sky Italia πλήρωσαν συνολικά περισσότερα από 1,5 δις ευρώ (!) στην ιταλική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου για να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων της Serie A για τα επόμενα 2 χρόνια.
Προσοχή! Δικαιώματα μεν, αλλά όχι αποκλειστικής μετάδοσης, όπερ σημαίνει πως θα κονταροχτυπηθούν για το ποια θα κάνει πιο γρήγορα απόσβεση της κολοσσιαίας επένδυσής της με το να κλείσουν συμβόλαια με όσο το δυνατόν περισσότερους συνδρομητές.
Έχανε πελάτες
Η Sky Italia τους τελευταίους 3 μήνες του 2009 είδε τους συνδρομητές της να μειώνονται κατά 63.000, ενώ άλλοι 39.000 είχαν «αποσκιρτήσει» την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου. Η Sky Italia πάντως παρέμεινε η πρώτη και μεγαλύτερη συνδρομητική εταιρεία μίντια στην Ιταλία με 4,7 εκατομμύρια πελάτες, την ώρα που η Mediaset είχε 2,95 εκατομμύρια συμβόλαια.
Ο ιδιοκτήτης – πρόεδρος της Mediaset Σίλβιο Μπερλουσκόνι, εκμεταλλευόμενος την ιδιότητα του πρωθυπουργού, αποφάσισε να κλιμακώσει τον «πόλεμο» με τον μεγάλο ανταγωνιστή του. Πέρασε έναν νόμο με τον οποίο διπλασίασε το φόρο (στο 20%) επί των διαφημίσεων στην καλωδιακή τηλεόραση. Η δικιά του εταιρεία (Mediaset) μπορεί να αντιπαρέλθει του κόστους επειδή παράλληλα διαχειρίζεται και τρία κανάλια ελεύθερης θέασης, στα οποία μπορεί να διοχετεύσει διαφημιστικά πακέτα. Η Sky Italia δεν έχει παρουσία στην επίγεια ελεύθερη τηλεόραση της γείτονος ...
Φυσικά ο «μετρ» Ρούπερτ Μέρντοχ έκανε τη δικιά του κίνηση, πρώτα μηνύοντας την Mediaset για αθέμιτο ανταγωνισμό και έπειτα υποβάλλοντας αίτημα στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ζητώντας την απελευθέρωση συχνοτήτων στην Ιταλία!
Σε κάθε περίπτωση η μάχη γιγάντων τώρα ξεκινά. Κι αν το διακύβευμα είναι η πίτα των ποδοσφαιρικών αγώνων, στο ενδιάμεσο οι δύο «αντίπαλοι» ρίχνουν στην μάχη τα μεγάλα τους όπλα. Για παράδειγμα η Sky Italia στα πλαίσια της διαφημιστικής της καμπάνιας υπέγραψε συμφωνίες προώθησής της με διάσημους ποδοσφαιριστές της Serie A όπως ο Alexandre Pato και ο Antonio Cassano.
Από την πλευρά του ο ... πολύπειρος σε αυτά τα θέματα Σίλβιο Μπερλουσκόνι, απάντησε με μια κίνηση – ματ, τουλάχιστον για το φιλοθεάμον ανδρικό κοινό. Ανακοίνωσε την ... μεταγραφή της πασίγνωστης πλέον Ισπανίδας αθλητικογράφου Sara Carbonero, (της «επίσημης» συνοδού του τερματοφύλακα της Ρεάλ και της Εθνικής Ισπανίας Iker Casillas) η οποία θα αναλάβει να μεταδίδει ρεπορτάζ και θέματα από το ισπανικό πρωτάθλημα στους Ιταλούς τηλεθεατές!!!
Κι ο «πόλεμος» καλά κρατεί ...
Πηγή: Οι παραπομπές δεν είναι διαθέσιμες στους επισκέπτες.
Εγγραφείτε ή
Συνδεθείτε