Trito Maestro
12223 H 13381 3/4 DVB-S2/QPSK - Hellas Sat 3 @ 39° E
«Δεύτερο Παραδοσιακά» και «Maestro» τώρα και μέσω της τηλεόρασηςΑκόμα δυο διαδικτυακοί μουσικοί σταθμοί, το Δεύτερο Παραδοσιακά και ο Maestro, προστίθενται στο τηλεοπτικό μπουκέτο της ΕΡΤ.
Οποιαδήποτε ώρα μπορείτε πλέον να ακούτε από τον τηλεοπτικό σας δέκτη νησιώτικα και στεριανά απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και τα σημαντικότερα έργα του κλασικού ρεπερτορίου στις καλύτερες ηχογραφήσεις.
Αυτές τις μέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος από τότε που η ΕΡΤ απέκτησε τον πρώτο της αποκλειστικά διαδικτυακό σταθμό, το «Δεύτερο Λαϊκά» (defterolaika.gr). Σήμερα, οι ιντερνετικοί σταθμοί της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης είναι πέντε:
Το Δεύτερο Λαϊκά (defterolaika.gr) φιλοξενεί τους μεγάλους μύστες του κλασικού λαϊκού τραγουδιού, αλλά και τους κορυφαίους του έντεχνου που συναντήθηκαν δημιουργικά με τη λαϊκή παράδοση.
Το Δεύτερο Παραδοσιακά (defteroparadosiaka.gr) μεταδίδει καλαματιανά, συρτούς, μπάλους και αντικρυστούς χορούς, τραγούδια και ορχηστρικά κομμάτια ηχογραφημένα από τα μεγάλα ονόματα του παραδοσιακού μας τραγουδιού. Αποτελεί ακόμη ορμητήριο για τα νεανικά συγκροτήματα που καταθέτουν τη δική τους δημιουργική άποψη για το δημοτικό τραγούδι.
Το Kosmos Jazz (kosmosjazz.gr) εστιάζει στη μουσική γλώσσα που γεννήθηκε στον 20ο αιώνα. Λαμπρές ορχήστρες και πρωτοποριακά τρίο ή κουαρτέτα συνοδεύουν τις διασημότερες φωνές που ταυτίστηκαν με την τζαζ, καθώς και τις προσμείξεις της με μουσικά είδη απ’ όλο τον κόσμο.
Το Maestro (tritomaestro.gr) διατρέχει τους αιώνες και τα είδη του κλασικού ρεπερτορίου μέσα από τα αριστουργήματα των κορυφαίων συνθετών στις ιστορικές ηχογραφήσεις τους, αλλά και σε εξαιρετικές ερμηνείες, με νέους, άξιους καλλιτέχνες.Το Ράδιο Eurovision (radioeurovision.gr) μας θυμίζει όλα τα τραγούδια των τελικών του διαγωνισμού, τους νικητές που έγραψαν ιστορία, καθώς και τα τραγούδια που κέρδισαν φήμη μεγαλύτερη από τα όρια της διοργάνωσης.
Ασφαλώς, δεν ξεχνάμε και το Zeppelin 106,7 (zeppelin.gr), που άρχισε να εκπέμπει το 2021 και ήταν ο πρώτος μουσικός σταθμός που εγκαινίασε η ΕΡΤ στα FM, είκοσι χρόνια μετά τη δημιουργία του Kosmos. Είναι η κοινή στέγη της ποπ και του ροκ, μέσα από τα καλύτερα και δημοφιλέστερα τραγούδια θρυλικών συγκροτημάτων, αλλά και σύγχρονων καλλιτεχνών που ξεχωρίζουν.
Καθένας από τους σταθμούς αυτούς έχει τη δική του προσωπικότητα. Υπάρχουν, όμως, ορισμένα στοιχεία που τους χαρακτηρίζουν όλους- είναι τα στοιχεία εκείνα που διαφοροποιούν τη δημόσια Ραδιοφωνία: Ο Zeppelin και οι ιντερνετικοί σταθμοί της ΕΡΤ μεταδίδουν κατά μέσο όρο τριπλάσιο αριθμό τραγουδιών από εκείνα που απαρτίζουν συνήθως ανάλογες λίστες. Τα τραγούδια επιλέγονται με αποκλειστικά ποιοτικά κριτήρια και το ρεπερτόριο εμπλουτίζεται συνεχώς. Επαναλήψεις δεν υπάρχουν την ίδια μέρα, ούτε μεταδίδονται διαφημίσεις.
Υπεύθυνοι για τη δημιουργία των σταθμών αυτών είναι στη μεγάλη πλειονότητά τους παραγωγοί και τεχνικοί της ΕΡΤ, τους οποίους συνέδραμαν ειδικοί συνεργάτες, έμπειροι στη δημιουργία ραδιοφώνων ή εξειδικευμένοι σε μουσικά είδη όπως η δημοτική μας παράδοση και το κλασικό ρεπερτόριο.
Και το σημαντικότερο: οι έξι αυτοί σταθμοί λειτουργούν συμπληρωματικά του Δεύτερου, του Τρίτου Προγράμματος και του Kosmos. Η δημιουργία τους ήρθε να ενισχύσει τους παραδοσιακούς μουσικούς σταθμούς της ΕΡΤ, που έχουν πάντα τη μεγαλύτερη στήριξη της δημόσιας Ραδιοφωνίας, όπως άλλωστε και των ακροατών της.
Ας δούμε, όμως, και την απήχηση των έξι σταθμών: Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δίνει η Google, από τις 16 Ιουνίου 2022 έως τις 25 Απριλίου 2023, το Δεύτερο Λαϊκά είχε 421.982 προβολές, με 59.968 μοναδικούς χρήστες, 7.04 προβολές ανά χρήστη και μέσο όρο αφοσίωσης τα 3΄20”.
Το Kosmos Jazz για το ίδιο διάστημα έχει 377.291 προβολές, με 63.372 μοναδικούς χρήστες, 5,95 προβολές ανά χρήστη και μέσο όρο αφοσίωσης τα 2΄54”.
Το Maestro έχει 59.210 προβολές, με 13.527 μοναδικούς χρήστες, με 4,38 προβολές ανά χρήστη και μέσο όρο αφοσίωσης τα 3΄07”.
Το Ράδιο Eurovision έχει 32.524 προβολές με 10.228 μοναδικούς χρήστες, με 3,18 προβολές ανά χρήστη και μέσο όρο αφοσίωσης 1΄48”.
Το Δεύτερο Παραδοσιακά, που βγήκε στον αέρα μόλις την Κυριακή του Πάσχα, έχει 9.747 προβολές, με 3.498 μοναδικούς χρήστες, 2,79 προβολές ανά χρήστη και μέσο όρο αφοσίωσης 1’59”.
Τέλος, η ακροαματικότητα του Zeppelin στα FM, βάσει της σχετικής έκθεσης της ΑΕΜΑΡ, κυμαίνεται στα 2,45%. Όσον αφορά το διαδίκτυο, έχει 205.038 προβολές, με 27.176 μοναδικούς χρήστες, 7,54 προβολές ανά χρήστη και μέσο όρο αφοσίωσης τα 3΄07”. Το Zeppelin έχει επίσης πολύ υψηλό αριθμό συμβάντων: 506.657 (πρόκειται για τις φορές που οι χρήστες ενεργοποίησαν κάποιον σύνδεσμο εντός της σελίδας του ραδιοφώνου). Αυτό οφείλεται στα αφιερώματα που εμπλουτίζουν το πρόγραμμα του σταθμού.
Και οι έξι σταθμοί, όπως εξάλλου όλοι οι σταθμοί της Ελληνικής Ραδιοφωνίας είναι διαθέσιμοι στην πλατφόρμα ertecho.gr, καθώς και στην εφαρμογή της που μπορείτε να κατεβάσετε σε κινητά και τάμπλετ.
Δελτίο Τύπου ΕΡΤ