Το υδρογόνο ως καύσιμο του μέλλοντος. Η Airbus θέλει να αρχίσει να το χρησιμοποιείΤον περασμένο μήνα, η Airbus ανακοίνωσε σχέδια για γενική επισκευή του A380, προσθέτοντας έναν άλλο κινητήρα υδρογόνου στο εξωτερικό του αεροσκάφους και εγκαθιστώντας εξοπλισμό παρακολούθησης. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, η εταιρεία θα μπορεί να δοκιμάσει την πτήση που κινείται με υδρογόνο σε πραγματικές συνθήκες, σύμφωνα με τον διακομιστή Popsci.
Η τοποθέτηση αυτού του κινητήρα στο πάνω μέρος του αεροσκάφους και στο πίσω μέρος, ακριβώς μπροστά από την ουρά, είναι προοδευτική. Ο βοηθητικός κινητήρας είναι ξεχωριστός από τους κινητήρες τεσσάρων πτερυγίων που θα καίνε το παραδοσιακό καύσιμο τζετ. Η Airbus θα μπορεί να πετάξει άλλο ένα Α380 κατά την πτήση και θα δειγματίζει εκπομπές από καύσιμο υδρογόνου.
Ο δοκιμαστικός κινητήρας θα επιτρέψει επίσης στην Airbus να μάθει περισσότερα για τον καλύτερο τρόπο λειτουργίας της καύσης υδρογόνου κατά την πτήση. Οι ερευνητές μπορούν να αλλάξουν τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα, όπως την αναλογία καυσίμου-αέρα και τη θερμοκρασία λειτουργίας, για να μάθουν περισσότερα για το πώς να τροφοδοτούν ένα αεροσκάφος που κινείται με υδρογόνο όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.
Το υδρογόνο έχει πολύ χαμηλότερη πυκνότητα από τα παραδοσιακά καύσιμα αεροσκαφών, ακόμη και όταν συμπιέζεται υπό υψηλή πίεση. Κατά τη σύγκριση της ποσότητας αεροπορικού καυσίμου και υδρογόνου που απαιτείται για την παραγωγή της ίδιας ισχύος, το υδρογόνο καταλαμβάνει τουλάχιστον τέσσερις φορές περισσότερο χώρο.
Πηγή: techsvet.cz