Μέσα στα επόμενα χρόνια, ο κλάδος της τηλεόρασης αναμένεται να αλλάξει ριζικά, δημιουργώντας ένα εντελώς νέο τοπίο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, μέχρι το 2030 η τηλεόραση, όπως την ξέρουμε σήμερα, θα έχει δώσει τη θέση της σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Οι αλλαγές που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη προμηνύουν έναν μετασχηματισμό που θα αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο παράγεται, διανέμεται και καταναλώνεται το περιεχόμενο.
Καθοριστικός θα είναι ο ρόλος της συνδρομητικής τηλεόρασης και των πλατφορμών streaming στη διαμόρφωση του νέου τηλεοπτικού τοπίου. Το κοινό μετακινείται σταδιακά από τους παραδοσιακούς τηλεοπτικούς σταθμούς προς αυτές τις σύγχρονες επιλογές, αναζητώντας μεγαλύτερη ευελιξία, προσωποποιημένο περιεχόμενο και εμπειρίες θέασης προσαρμοσμένες στις ανάγκες του.
Παράλληλα, οι αλλαγές αυτές αποτυπώνονται και στη σημαντική πτώση των ποσοστών τηλεθέασης, που καταγράφουν τα τελευταία χρόνια τα προγράμματα της ελεύθερης τηλεόρασης.
Στο 30% η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Omdia, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα ανέρχεται σήμερα στο 30%, σημειώνοντας σταθερή άνοδο τα τελευταία χρόνια. Το ποσοστό ήταν 26% το 2021, αυξήθηκε στο 28% το 2022 και έφτασε στο 29% το 2023, αποτυπώνοντας μια συνεχή ανάπτυξη.
Οι προβλέψεις δείχνουν ότι μέσα στην επόμενη πενταετία, η διείσδυση θα πλησιάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που βρίσκεται στο 60%, φθάνοντας κοντά στο 50%. Ωστόσο, η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει χαμηλή διείσδυση, μαζί με χώρες όπως η Ιταλία (28%) και η Ισπανία (16%). Αντίθετα, η Πορτογαλία και η Ολλανδία ηγούνται της Ευρώπης με ποσοστά 89% και 82% αντίστοιχα.
Στην πραγματικότητα, το ποσοστό της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας είναι πιθανότατα υψηλότερο, καθώς τα διαθέσιμα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν τον συνολικό αριθμό των πολιτών που πληρώνουν για τηλεοπτικό περιεχόμενο. Πλατφόρμες όπως το Netflix και η Disney δεν δημοσιοποιούν στοιχεία για τους συνδρομητές τους, ενώ η καταγραφή περιορίζεται στους συνδρομητές των Cosmote TV, Nova και Vodafone TV. Επιπλέον, ένα σημαντικό μέρος του κοινού αποκτά παράνομα πρόσβαση στο περιεχόμενο των Cosmote TV και Nova, γεγονός που θολώνει την πλήρη εικόνα της αγοράς.
Ωστόσο, η ενταντικοποίηση των ελέγχων κατά της πειρατείας και η αυστηροποίηση του πλαισίου αναμένεται να μειώσει το πεδίο δράσης του παράνομου δικτύου μετάδοσης περιεχομένου, υποχρεώνοντας ένα μεγάλο αριθμό χρηστών να μεταβεί στις νόμιμες πλατφόρμες.
Τη μεταστροφή του κοινού έχουν συνειδητοποιήσει και οι παραδοσιακοί τηλεοπτικοί σταθμοί, βλέποντας, άλλωστε και τις χαμηλές πτήσεις στα νούμερα τηλεθέασης, κάτι που έχει αντίκτυπο και στον περιορισμό της διαφημιστικής πίτας. Σε αυτό το περιβάλλον, προσπαθούν να παραμένουν κοντά στις εξελίξεις, είτε μέσω συμμαχιών είτε μέσω της δημιουργίας των δικών τους πλατφορμών.
Με ζημίες η πλειονότητα των τηλεοπτικών σταθμών Αναλύοντας την περσινή χρονιά για τους μεγάλους "παίκτες" της ελεύθερης τηλεόρασης, οι οικονομικές επιδόσεις παρουσίασαν μια μικτή εικόνα, με κάποιους να σημειώνουν σημαντική πρόοδο και άλλους να αντιμετωπίζουν προκλήσεις.
Ο όμιλος Alter Ego, που περιλαμβάνει και το Mega, κατέγραψε συνολικά έσοδα της τάξεως των 108,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,4% σε σχέση με τα 100 εκατ. του 2022. Αυτή η άνοδος αποδίδεται στην αύξηση των διαφημιστικών εσόδων κατά 13,2%, καθώς και στις επιτυχημένες πωλήσεις προγράμματος και παραγωγών μυθοπλασίας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) εκτοξεύτηκαν κατά 113,9%, φτάνοντας τα 8,2 εκατ. ευρώ από 3,8 εκατ., ενώ τα καθαρά κέρδη σχεδόν τριπλασιάστηκαν, από 1,2 εκατ. σε 3,9 εκατ. ευρώ (+209%).
Ο ΣΚΑΪ, από την άλλη, κατέγραψε μεικτές επιδόσεις. Ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 4,16%, στα 59,7 εκατ. ευρώ από 62,3 εκατ. το 2022, κυρίως λόγω πτώσης των τηλεοπτικών εσόδων. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν μικρή ενίσχυση, αγγίζοντας τα 2,6 εκατ. ευρώ από 2,4 εκατ. ευρώ (+8%).
Ο Ant1 ανακοίνωσε έσοδα μειωμένα κατά 8%, στα 90,3 εκατ. ευρώ από 97,8 εκατ. ευρώ το 2022. Η μείωση στα διαφημιστικά έσοδα ήταν αξιοσημείωτη, πέφτοντας στα 41,2 εκατ. ευρώ από 51,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, οι ζημίες του σταθμού αυξήθηκαν δραματικά, φτάνοντας τα 52,7 εκατ. ευρώ από 18,6 εκατ. ευρώ.
Ο Alpha, από την άλλη, κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 7%, με τον κύκλο εργασιών να φτάνει τα 77,5 εκατ. ευρώ από 72,2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι ζημίες του αυξήθηκαν, κλείνοντας στα 6,7 εκατ. ευρώ από 3,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
Το Open είδε τον κύκλο εργασιών του να ενισχύεται κατά 6,12%, στα 22,2 εκατ. ευρώ από 20,96 εκατ. ευρώ το 2022 ενώ οι ζημίες διευρύνθηκαν στα -26,8 εκατ. ευρώ πέρυσι από -21,65 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Τέλος, να σημειωθεί ότι τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα του Star Channel αφορούν στη χρήση του 2022 (άρα δεν είναι συγκρίσιμα με εκείνα των υπολοίπων τηλεοπτικών σταθμών, που αφορούν το 2023), κατά την οποία εμφάνισε έσοδα 60,163 εκατ. ευρώ έναντι 69,332 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 10% ενώ παράλληλα διευρύνθηκαν οι ζημίες σε -15 εκατ. ευρώ από -2,32 εκατ. ευρώ το 2021.
Οι παραπομπές δεν είναι διαθέσιμες στους επισκέπτες.
Εγγραφείτε ή
Συνδεθείτε