Το θέμα είναι ότι μπορεί στον υπολογιστή να φαίνεται υπέροχο, αλλά αυτό που είδα στην τηλεόραση, ήταν όπως το περιέγραψα παραπάνω ήταν κουραστικό.
Το αποτέλεσμα στην εταιρεία που δουλεύεις, μετά το remastering, δοκιμάζετε να το δείτε και σε 32αρα τηλεόραση ή μένετε στα μόνιτορ των υπολογιστή και τις μεγάλες τηλεοράσεις, που ο επεξεργαστής τους έχει ούτως ή άλλως τη δυνατότητα να απεικονίσει το progressive scan καλύτερα;
Γιατί κι εμένα στον υπολογιστή και στη 43αρα στο σαλόνι μια χαρά μου φάνηκε το αποτέλεσμα αλλά στην 32αρα LG, που δεν έχει τη δυνατότητα να δείξει αλλιως το progressive ήταν σαν τα πλάνα να είχαν αφύσικη κίνηση, κάτι που δεν ισχύει για άλλες σειρές, ούτε καινούριες, που ειναι από "την μάνα τους" γυρισμένες σε progressive, αλλά δεν ίσχυαν ούτε και για τους remastered Απαράδεκτους, που φαίνονταν μια χαρά.
Δεν ξέρω τι φταίει γιατί δεν εχω τις γνωσεις που έχεις εσυ, φταίει το πρωτότυπο υλικό, φταίει το ripάρισμα, φταίει κάτι άλλο, εγώ μιλάω ως τηλεθεατής, άλλωστε σε εμάς τους τηλεθεατές απευθύνεται το τελικό αποτέλεσμα. Βεβαια εσάς πελάτης σας ειναι το MEGA όχι εμείς, αν δεν έχουν πρόβλημα αυτοί... εγώ προσωπικά ευτυχώς έχω κρατήσει τα επεισόδια από το παλιό mega λίγο πριν κλείσει σε ts, τα βάζω όποτε θέλω και τα βλέπω..
Πάντως δεν είμαι ο μόνος που το παρατήρησε αυτό. Αν έχεις χρόνο και όρεξη να σκρολάρεις στο #NtoltseVita στο twitter θα δεις αρκετά σχόλια τηλεθεατών.
Να σε ρωτήσω και αν θέλεις και αν σου επιτρέπεται μου απαντάς, στο MEGA μετά το remastering, τους επιστρέφετε 2 εκδοχές, και σε 4:3 και σε 16:9;
Ρωτάω γιατί βλέπω όλα τα αποσπάσματα που ανέβασαν στο Mega Golden Classics να είναι σε 4:3, αλλά και το Ντολτσε Βιτα, στις φωτογραφίες που συνόδευαν το δελτίο τύπου πριν μερικούς μήνες, που ήταν εμφανέστατα από τις ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες, ήταν σε 4:3 παρότι στη τηλεόραση το έδειξαν 16:9.
Τουλάχιστον να έχουμε να ελπίζουμε σε μελλοντικες προβολές μήπως παίξουν στο κανονικό τους κάδρο..
Ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή (αν και θα βγω εκτός τόπικ αναφέροντας την Nova) και μετά θα συνεχίσω για το mega.
Ποιοί σταθμοί παραλαμβάνουν/παίζουν progressive και ποιοί interlaced; Και τέλος πάντων ποιό είναι καλύτερο;
Το 25 interlaced που μεταδίδει η Digea είναι καλύτερο από το 25 Progressive που μεταδίδει μόνο η Nova κατά την προβολή των ταινιών. Γιατί όμως η Nova παραλαμβάνει υλικό Progressive και όχι Interlaced; Γιατί απλά όλες μα όλες οι κινηματογραφικές ταινίες προβάλλονται (και γυρίζονται) σε progressive. Θυμήσου ότι το Nova Cinema που είχε ξεκινήσει σαν Filmnet, παίζει μονάχα ταινίες. Κινηματογραφικές ταινίες.
Ίσως να θες να μάθεις ποιά είναι η διαφορά progressive με intelaced με απλά λόγια;
Στο Progressive, προβάλλεται 1 καρέ εικόνας στο κάθε frame. Δηλαδή στον κινηματογράφο, προβάλλονται 24 φωτογραφίες ανά δευτερόλεπτο.
Στην ευρωπαϊκή τηλεόραση προβάλλονται είτε 25 καρέ-φωτογραφίες (Progressive) είτε 50 φωτογραφίες (Interlaced) ανά δευτερόλεπτο.
Στο Interlaced, λοιπόν, προβάλλονται 2 Fields (2 ξεχωριστές εικόνες) σε κάθε frame. Οπτικά έχει περισσότερη πληροφορία και πολύ καλύτερη ευκρίνεια.
Εσύ κράτα αυτό= Με το Interlaced, στα 25 καρέ του δευτερόλεπτου, προβάλλονται 50 φωτογραφίες, ενώ στο progressive μονάχα 25.
Με το μάτι δύσκολα θα καταλάβεις τη διαφορά σε real time playback. Προσωπικά το καλύτερο τρικ για να δω αν κάτι είναι γραμμένο progressive ή interlaced είναι με κασέτα βίντεο (όχι VHS βέβαια) όπου με το jog πηγαίνω την εικόνα field-field και βλέπω σε μόνιτορ αν αλλάζει η εικόνα 2 φορές στο κάθε καρέ ή μία φορά.
Η αρχική συμφωνία με το Mega ήταν να παραδώσουμε το υλικό και σε 4:3 proress (pillarbox - με μαύρες μπάρες δεξιά-αριστερά).
Τελικά παραδώσαμε μόνο 16:9 το οποίο όπως σου είπα και νωρίτερα, ήταν γραμμένο από το στούντιο που έγιναν τα γυρίσματα σε 25 Interlaced (2 ξεχωριστές εικόνες ανά ένα καρέ). Αντίστοιχα αυτό που μετέδωσε το κανάλι, είχε επίσης 25 interlaced. Οπότε δεν χάθηκε καμία πληροφορία.
Ίσα-ίσα που αν κάποια field ενός επεισοδίου είχαν drop, έμπαινα με photoshop και διόρθωνα.