Τα εμπόδια για τη δημιουργία κοινής πλατφόρμας των καναλιών και η μεγάλη αλλαγή που φέρνει το NetflixΜετ’ εμποδίων και με παλινωδίες προχωρούν οι συζητήσεις ανάμεσα στα κανάλια για τη δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας στα πρότυπα του Netflix που θα προσφέρει το περιεχόμενο των ελεύθερων καναλιών για on demand θέαση σε ενιαίο περιβάλλον, ενώ την ίδια στιγμή το Netflix ετοιμάζεται να βάλει διαφημίσεις. Στις ζυμώσεις μετέχουν το Mega, ο ΑΝΤ1, το Star και ο Alpha, ενώ εκτός μένουν τουλάχιστον για την ώρα ο Σκάι και το Open. Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι ο όμιλος Antenna, με δεδομένο ότι είναι το μοναδικό από τα τέσσερα κανάλια που έχει δική του πλατφόρμα, προσφέρθηκε να θέσει στη διάθεση της κοινής προσπάθειας τον ΑΝΤ1+. Πρότεινε δηλαδή να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο το λογισμικό και το interface του ΑΝΤ1+ και πάνω σε αυτό, να έρθουν να ενταχθούν και τα υπόλοιπα τρία κανάλια μαζί με το περιεχόμενό τους από σειρές έως εκπομπές, σόου και τηλεπαιχνίδια. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση του ΑΝΤ1 δεν έγινε δεκτή από το Mega, τον Alpha και το Star, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια του καναλιού του Αμαρουσίου.
Το άλλο σημείο στο οποίο φαίνεται να κολλάνε οι διαπραγματεύσεις είναι το οικονομικό. Ενώ οι ζυμώσεις των ανώτατων στελεχών των 4 τηλεοπτικών καναλιών βρίσκονται σε εξέλιξη, κάθε φορά που φτάνουν στο σημείο που προσδιορίζεται ο επιμερισμός του συνολικού κόστους ανά κανάλι, όλοι μαζεύονται. Μετά από σχεδόν ενάμιση χρόνων συζητήσεων, η ανάγκη να προχωρήσει το φιλόδοξο εγχείρημα για το ελληνικό «Netflix» είναι κοινά αποδεκτή και επείγουσα, αλλά τα προβλήματα αντί να λύνονται, σέρνονται προκαλώντας σημαντικές καθυστερήσεις και χαμένες ευκαιρίες. Σύμφωνα με καλά ενημερωμένη πηγή, αν λυθούν όλα τα προβλήματα, επιτευχθεί συμφωνία των big 4 και πατηθεί το…κουμπί αύριο, θα χρειαστούν περίπου έξι μήνες για την υλοποίηση του κοινής πλατφόρμας.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικά σενάρια ήθελαν την κοινή πλατφόρμα να είναι στον αέρα τον Σεπτέμβριο του 2025 και τώρα όπως εξελίσσονται τα πράγματα, ο επόμενος στόχος μπαίνει για το καλοκαίρι του 2026.
Και ενώ τα ελεύθερα κανάλια παίζουν… καθυστερήσεις, το Netflix δεν αποκλείεται να μπει και στη διαφήμιση, επιφέροντας νέο πλήγμα στην free-to-air τηλεόραση. Ο αμερικανικός κολοσσός ήδη έχει εισάγει σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο δυο συστήματα χρέωσης των συνδρομητών: τη φουλ συνδρομή που εξασφαλίζει ad-free περιβάλλον αλλά και ένα υβριδικό πακέτο συνδρομής με σημαντικά μειωμένο κόστος που περιλαμβάνει ωστόσο και διαφημίσεις. Το μοντέλο αυτό με την είσοδο διαφημίσεων και στο Netflix αναμένεται να εφαρμοστεί και στη χώρα μας εν ευθέτω χρόνω. Ήδη εκφράζονται ανησυχίες από στελέχη της free-to-air τηλεόρασης ότι η ενεργοποίηση του εγχώριου Netflix στη διαφήμιση αναμένεται μέσα στο 2026. Αν υλοποιηθεί η πρόβλεψη αυτή, το Netflix εκτός από… μάτια θα «κλέψει» και έσοδα από τη διαφημιστική πίτα της ελεύθερης TV, καθιστώντας ακόμα πιο επείγουσα την ανάγκη δημιουργίας της κοινής πλατφόρμας των Mega, ANT1, Alpha και Star.
Οι παραπομπές δεν είναι διαθέσιμες στους επισκέπτες.
Εγγραφείτε ή
Συνδεθείτε